Co wpływa na pozycję w Google?
Uzyskanie wysokich pozycji w Google ułatwi wyskalowanie Twojego biznesu. Biorąc pod uwagę najnowsze badania, 68% kliknięć w wyszukiwarkach obejmuje pięć pierwszych wyników. W takim razie, jak znaleźć się w gronie branżowych gigantów online? Warto optymalizować swoją stronę zgodnie z najnowszymi praktykami SXO (SEO + UX). Sprawdź najpopularniejsze czynniki wpływające na pozycję w Google i zwiększ budżet operacyjny swojej firmy!
3 najpopularniejsze czynniki wpływające na pozycję w Google
Obecnie znamy ponad 200 czynników rankingowych wpływających na pozycje stron internetowych w Google. Spośród wszystkich dostępnych, wyróżniamy cztery najbardziej istotne oraz najpopularniejsze, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas optymalizacji witryny. Są to m.in.:
- Optymalizacja treści w serwisie,
- Techniczne aspekty SEO,
- Link building.
Poniżej omawiamy szczegóły.
Optymalizacja treści w serwisie
Właściwie utworzone treści są głównym elementem wpływającym na pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Powinieneś zadbać o m.in.:
- Ustrukturyzowanie nagłówków (H1-H6) – czyli uporządkowanie strony zgodnie z hierarchią, zaczynając od nagłówka H1 (stosując go jednorazowo na konkretnej podstronie);
- Dobór właściwych słów kluczowych – trafne dostosowanie słów kluczowych jest istotnym elementem szczególnie pod kątem sukcesu Twojej strategii SEO w perspektywie długofalowej. Jeżeli zaniedbasz ten aspekt, będziesz pozycjonował frazy, które nie dadzą Twojemu biznesowi dodatkowych konwersji ani dochodów. Słowa kluczowe wyselekcjonujesz w darmowym narzędziu Google Keyword Planner lub Senuto czy też Ubersuggest;
Zastosowanie Google Keyword Planner w praktyce.
- Dbałość o merytorykę contentu – tworzenie treści zgodnie z zasadami E-E-A-T oraz topical authority, czyli dobrymi praktykami optymalizacyjnymi postawi Twój biznes w roli eksperta, co zauważą nie tylko użytkownicy, ale także roboty Google. Poskutkuje to w dłuższej perspektywie poprawą rankingu w Google.
Techniczne SEO
W przypadku technicznego SEO, postaraj się zadbać o 7 głównych elementów wpływających m.in. na doświadczenia użytkowników, wydajność Twojej witryny oraz szybkość indeksowania:
- Optymalizacja szybkości ładowania – skoncentruj się na minimalizowaniu czasu potrzebnego do wyświetlenia strony;
- Responsywność mobilna – zapewnij użytkownikom komfort przeglądania na różnych urządzeniach (obecnie ponad 55% wizyt w witrynach pochodzi ze smartfonów, smartwatchy oraz tabletów);
- Struktura URL – utwórz przejrzyste i łatwe do zrozumienia adresy stron;
- Bezpieczeństwo SSL/TLS – zadbaj o bezpieczne połączenie i ochronę danych użytkowników;
Poprawnie zaimplementowany certyfikat SSL w serwisie Sephora gwarantujący użytkownikom bezpieczeństwo podczas zakupów online.
- Optymalizacja tagów tytułowych i meta – stwórz skuteczne i trafne opisy dla lepszej widoczności;
- Zoptymalizowana mapa witryny XML – ułatw wyszukiwarkom indeksowanie zawartości Twojej witryny;
- Optymalizacja obrazów i multimediów – zmniejsz czas ładowania i popraw wydajność strony.
Decydując się na pozycjonowanie z Grupą Tense, wybierasz kompleksowe podejście do procesu SXO. Postaw na jakość współpracy oraz rezultaty po 6-12 miesiącach od rozpoczęcia działań.
Backlinki
Pozyskując wysokiej jakości backlinki z naturalnych źródeł jesteś w stanie osiągnąć przewagę konkurencyjną szybciej, niż może Ci się wydawać. W tym celu postaw na m.in.:
- Viral content – treści tworzone z potencjałem zaangażowania jak największej liczby osób;
- Publikacje gościnne – wymagająca, ale bardzo skuteczna metoda umożliwiająca uzyskać zadowalającej jakości backlinki;
- Tworzenie infografik lub statystyk branżowych – tego typu content interesuje odbiorców, którzy uwielbiają dzielić się z innymi ważnymi informacjami rynkowymi (dotyczy to np. dziennikarzy).
Aby określić, czy proces link buildingu oraz optymalizacji treści i pracy nad technicznym SEO kieruje Twój biznes w dobrym kierunku, sprawdź autorytet swojej domeny w Ahrefs DR Checker. Im wyższy wynik, tym większe szanse na uzyskanie najwyższych pozycji w Google.
Ahrefs DR Checker w praktyce.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY